Key to the City: London
In Key to the City: London hebben spelers als doel om hun eigen Londense wijk rond hun thuistegel te ontwikkelen, met behulp van grote zeshoekige locatietegels. Elke locatietegel levert punten op en kan middelen (verbindingen die twee locatietegels verbinden) en vaardigheden genereren. Verbindingen en vaardigheden kunnen gebruikt worden om locatietegels op te waarderen voor extra punten en verhoogde productiviteit.
Het spel wordt gespeeld over vier tijdperken. In elk tijdperk zijn er nieuwe locatietegels beschikbaar om op te bieden. In de eerste twee tijdperken zijn zes tegels beschikbaar die middelen genereren, plus een aantal gebouwtegels. In tijdperk 3 zijn alleen gebouwtegels beschikbaar, die al opgewaardeerd zijn. In tijdperk 4 komt een aantal Routemastertegels beschikbaar.
Spelers kiezen om de beurt één van de vijf mogelijke acties. Zij kunnen één of meerdere houten arbeiders (“keyples”) inzetten om (1) te bieden op een locatietegel, (2) een locatietegel te gebruiken om middelen te genereren of (3) een locatie op te waarderen. Zij kunnen (4) passen en op een later moment weer spelen in het huidige tijdperk of (5) stoppen in het huidige tijdperk en met hun binnenschip over de Theems varen. Het spel eindigt nadat alle binnenschepen gevaren hebben aan het einde van tijdperk 4. De speler die dan de meeste punten heeft, wint het spel
Download de spelregels hier: Nederlands, Engels, Frans en Duits.